sâmbătă, 26 decembrie 2009

High Ranking Google,Yahoo sau MSN


Obtinerea de high ranking in unul din "cele trei mari" motoare de cautare (Google, Yahoo sau MSN) este o sarcina mare ca sa nu mai vorbim de obtinerea unui high ranking in toate trei. Trei motoare de cautare, trei algoritmi, trei seturi diferite de reguli - si totusi exista website-uri care apar pe prima pagina in toate trei - cum fac ele oare asta?

Desi toate motoarele de cautare majore folosesc algoritmi diferiti, telul final al tuturor este acelasi: sa furnizeze celui ce cauta cele mai relevante rezultate disponibile. Acest punct comun da posibilitatea unui SEO sa obtina pentru un anume site un rank inalt in toate motoarele de cautare majore. Desi exista o varietate de factori care conditioneaza asta si chiar o mai mare varietate in greutatea si importanta acordata acestor factori - totusi, variantele posibile care pot produce rezultate relevante sunt limitate.



De exemplu, daca link-urilor spre un website li se da 0% greutate atunci site-urile nesemnificative vor ajunge sa aiba un ranking inalt pentru fraze si cuvinte cheie de competitie mare. Multe companii cunoscute cum ar fi Microsoft pot pierde din ranking-ul numelui lor, deci link-urile trebuie si vor avea intotdeauna valoare. Pe de alta parte, daca link-urile ar avea 100% valoare atunci sp@amming-ul motoarelor de cautare ar fi un lucru foarte simplu si deci exista un numar limitat de variante posibile intre aceste doua extreme pe care le poate avea acest factor, indiferent pentru ce motor de cautare optimizam site-ul.

Acestea fiind spuse, exista in piata 3 motoare de cautare cu trei algoritmi distincti in ciuda cerintelor normale. Pentru a clarifica cum sa optimizam site-ul nostru pentru toate trei este cel mai usor ca sa le discutam individual mai intai. Datorita modului in care functioneaza algoritmii lor, daca aveti un website, sa va asteptati la un ranking inalt mai intai in MSN, apoi in Yahoo! si in cele din urma in Google (presupunand ca acea fraza este de o competitie cel putin moderata). Din acest motiv le vom discuta individual in aceasta ordine.

Optimizarea SEO pentru MSN

Optimizarea potrivita a website-ului pentru MSN necesita ca site-ul sa fie bine structurat cu o tema distincta in tot site-ul si sa aiba multe inbound links(link-uri spre site). Avantajul pe care un SEO il are atunci cand optimizeaza un website pentru MSN este acela ca MSN tinde sa adune si sa dea credit noului continut si a link-urilor foarte repede. Acest lucru inseamna ca, cu tacticile corecte, puteti sa ajungeti undeva sus cu un website in acest motor important.

In timp ce MSN are cel mai mic numar de cautari, raportul lui ComScore din iulie arata faptul ca cei care cauta pe MSN sunt cu 48% mai predispusi sa achizitioneze un produs sau un serviciu online decat un orice alt utilizator internet. Aceasta este o statistica foarte importanta pentru cei care vand sau cumpara online.

Pentru a avea un rank inalt in MSN trebuie sa cladesti un website solid (cat de mare, depinde de industria in care esti - viziteaza site-urile competitorilor tai ca sa-ti faci o idee), o tema relevanta in tot site-ul care se focalizeaza pe cuvintele tale cheie primare si un bun numar de link-uri. MSN nu intarzie (cel putin acum) vizitatea link-urilor, asa cum face Yahoo! si Google, deci efectele site-ului si a link-urilor poate fi vazut foarte usor cu efort SEO, iar in cateva luni poti fi in top in MSN pentru fraze sau cuvinte cheie competitorii.

Optimizarea SEO pentru Yahoo!

Pana de curant, Yahoo! a actionat la fel ca MSN, acum insa el incepe sa devina tot mai mult ca Google. Ranking-ul bun al unui website in Yahoo! necesita un website solid de proportii cu continut unic si un numar foarte mare de link-uri.

Desi PageRank este un factor Google, Yahoo! are si el un tip de factor de evaluare al unei pagini. Cu multe luni in urma Yahoo! se juca cu un calcul asemanator cu PageRank-ul numit WebRank. El a mers atat de departe incat au scos un toolbar versiunea beta pentru a-l testa. Acest lucru indica faptul ca in algoritmul lui Yahoo! exista un factor de joc care este similar PageRank-ului de la Google - ei doar nu fac mare caz de valoare unei pagini specifice.

Yahoo! pune mare accent pe link-uri desi nu in acelasi fel ca Google. Vom ajunge imediat la Google dar totusi pentru a intelege la ce sa ne asteptam de la Yahoo!, trebuie sa intelegem ca atunci cand primesti un link catre website-ul tau, Yahoo! nu va tine cont de el timp de cateva luni. Desi numarul de luni in care link-ul va fi luat in calcul nu se cunoaste, se pare ca sunt 8 luni inainte ca sa se tina cont de adevarata valoare desi se tine cont de ea din prima zi si greutatea creste pe masura ce timpul trece.

Pentru a avea un bun rank in Yahoo! trebuie sa optimizezi site-ul in mod similar ca pentru MSN si sa cladesti un mare numar de link-uri spre site-ul tau & sa ai rabdare pe masura ce aceste link-uri cresc in varsta. Nu vei vedea un rezultat imediat la doar 2 saptamani dupa ce ai dus o campanie mare de cladire a link-urilor, ci va trebui sa astepti 3-4 luni pentru a observa vreun efect semnificativ.

Optimizare SEO pentru Google

Virtual, fiecare webmaster sau detinator de website se preocupa de atingerea unor ranking-uri in Google datorita numarului semnificativ mai mare de cautatori care-l folosesc. Daca ziditi, creati si optimizati site-ul urmand cele mai bune practici SEO (adica: continut unic, mult continut si un numar mare de link-uri spre site-ul tau) atunci ranking-ul te va urma cu siguranta; totusi, datorita intarzierii datorata timpului, va dura mai mult ca MSN sau Yahoo. Google considera varsta link-urilor tale, domeniul tau si chiar pagina individuala ca fiind un factor; cu cat e mai "in varsta" pagina ta, cu atat mai bine.

Esential, ranking-ul unui site in Google necesita ca sa faci aceleasi lucruri ca si pentru celelalte doua, sa continui sa cladesti link-uri fara intrerupere pentru a te asigura ca ai mai multe si mai multe link-uri spre site-ul tau, fa update la continutul site-ului si adauga continut in mod regulat (de exemplu prin adaugarea unui blog).

Leaga-le impreuna

Procesul logic pentru ca un website nou sau unul in primele stadii ale SEO este acela ca sa aiba un rank in MSN. Aici trebuie sa-ti focalizezi atentia in cladirea link-urilor de calitate inalta (high quality links), link-uri relevante catre tine si continutul site-ului tau care vor continua sa creasca valoarea ta in Yahoo! si Google.

Este necesara o analiza pentru a determina exact ce greutate dai anumitor domenii. De exemplu, daca factorii tai de pe site sunt optimizati pentru MSN atunci stii ca trebuie sa-i optimizezi si pentru Yahoo! si Google. Daca crezi ca ai nevoie de 100 de link-uri pentru a avea rank bun in Google atunci trebuie sa cresti acel numar datorita faptului ca vrei sa optimizezi site-ul pentru un alt motor de cautare. In timpul procesului de analiza poti folosi o unealta pentru a accelera procesul analizarii densitatii cuvintelor cheie si a link-urilor competitorilor. Puteti gasi asa ceva pe internet, in special pe site-urile SEO in limba engleza.

Concluzie

Sper ca nici unul din cei care au citit titlul acestui articol nu au crezut ca el ii va face ca sa fie pe prima pagina in toate cele trei motoare de cautare majore saptamana urmatoare. Detinerea unui ranking inalt in toate cele trei motoare de cautare necesita timp, rabdare si cateva imbunatatiri pentru a obtine echilibrul perfect al optimizarii onsite si offsite. Desigur, asa dupa cum v-ati dat seama, daca faceti acest lucru in mod corect si potrivit, se merita sa depuneti acest efort.

1 comentarii:

ANDY on 3 ianuarie 2010 la 16:27 spunea...

Au fost foarte utile sfaturile.
Thanks

Trimiteți un comentariu

 
PageRank Checking Icon
Director web | director web, catalog firme, anunturi, stiri | Blog | TOP-RO - Top siteuri din Romania | Director WEB | director web gratuit | Top88 - Director web | Director web care iti mareste traficul si iti imbunatateste pozitia in Google | | | ClickLink.ro | ClickLink.ro | Xweb.ro - Totul intr-un singur loc! | Director Web Euroghid | Web-Links.ro | |
EnterClick.ro - Generator trafic web